Obrat českých e-shopů meziročně stoupl o 1,7 mld na 13 mld korun

České e-shopy v letošním prvním čtvrtletí dosáhly obratu přibližně 13 miliardy korun, v meziročním srovnání to bylo o 1,7 miliardy korun více. Dařilo se zejména prodejům mobilních zařízení, proti loňsku byly vyšší až o 83 procent. Asi 72procentní nárůst zaznamenaly e-shopy zaměřené na gastronomii, 64procentní obchodníci v cestovním ruchu. Vyplývá to z tiskové zprávy společnosti Shoptet, která poskytuje řešení pro tvorbu a správu e-shopů.

„Na úkor velkých značek se zvětšil tržní podíl malých a středních podniků, který momentálně představuje zhruba 25 procent. Nejrychleji rostou drobné e-shopy se specifickým sortimentem zboží a často úzce profilovanou komunitou zákazníků. V době, kdy lidé se znepokojením sledují vývoj cen, jim navíc on-line obchody nabízejí způsob, jak snadno a rychle najít tu nejvýhodnější nabídku,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba. 

Počet objednávek za první čtyři měsíce tohoto roku meziročně stoupl o 18,2 procenta, stojí ve zprávě. Nejvíce jich přibylo v segmentu erotických pomůcek, a to asi dvojnásobek. Nárůst počtu objednávek o 57 procent proti minulému roku čekal sběratelské předměty, v případě kosmetických produktů bylo balíčků o polovinu více.